fredag den 4. januar 2013

Kage bagning!! ♥

Jeg har hele ferien gerne vil bage en kage, da kage jo smager godt?!
Jeg har en personlig favorit og det er kanelkagen :-)

Opskriften har jeg fået af en gammel veninde for noget tid siden.

Okay og til den her opskrift skal man bruge:
125 g. smeltet smør/magarine
400 g. sukker (Jeg bruger dog gerne lidt mindre for at kagen ikke bliver for fed)
400 g. mel (Ganske normal mel)
5 tsk kanel (Nam!!)
2 tsk natron
½ L. kærnemælk (Så den bliver dejlig og svampet!)

Til glasuren:
50 g. smeltet smør/magarine
250 g. flormelis
2 tsk vanilliesukker
1 spsk kakao
4 spsk varm kaffe (Det lyder klamt men det er altså en del af opskriften!!)

Og selve fremgangsmåden er meget simpel, du pisker alle ingredienserne til en dej
Hælder hele massen i en bradepande med bagepapir
Bag kagen ved 200 grader i ca. 30-45 min.
alt afhængig af ovnen og formen.

Og til glasuren rør du også bare det hele sammen.
Og kommer det på den færdig bagte kage, inden den er helt afkølet.

Og der har du så en dejlig lækker svampet kage!!

Den smager så dejligt... NAM!!
Og det her er sådan en kage jeg elsker at bage en gang imellem :-)

Xoxo Mikala <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar