onsdag den 24. april 2013

Stil hjælp.

I går fik vi en stil for i engelsk, jeg er selv rigtig glad for at skrive (Som i måske ved har jeg en meget aktiv movellas profil) så det er ikke et problem fra min side men mange af mine veninder har ikke rigtigt lyst til at lave den her stil, enden fordi de ikke er gode til engelsk eller ikke har nogen idé.

Så jeg tænkte på at skrive en lille guid med nogle tip jeg selv bruger:

1. Når man skal finde på en god historie, så brug inspirationen fra din hverdag. Vis du er forelsket så beskriv de følelser du har men brug dem bare om fyren i historien. Eller vis du er vred på din mor brug de følelser til at skrive en god historie om nogen der er uvenner? Med andre ord brug dine egen følelser så skal det nok gå!!

2. Vis nr. 1 ikke hjælper dig så skal du blive ved med at læse for et andet trick jeg har er at læse en historie på movellas, det kan virkelig inspirere mig at læse en historie og bruge nogle af elementerne fra historien til at gøre din historie bedre. Vis du skal skrive en historie i engelsk så prøv at udfordre dig selv ved at læse en historie på engelsk. Hvis der er ord du ikke forstår kan du jo altid oversætte dem, og husk de ord du syntes lyder godt kan du bruge dem i din egen historie.

3. Tillægsord. TILLÆGSORD, det er virkelig vigtigt, eksempel vis: "Hun kiggede ud af vinduet og så hendes mor komme kørende i deres bil" Med ekstra tillægs ord lyder det sådan her "Hun kiggede forsigtig ud af vinduet og så hendes mor komme langsomt kørende i deres meget gamle grå Honda" Det var et dårligt eksempel men i forstår nok hvad jeg mener?

4. Karaktererne, vis du har svært ved at finde på personer så tænk på folk du kender, nogen fra film, nogle veninder eller personligheder fra bøger måske? Jeg er glad for at tage personer jeg ser op til måske personer jeg har set på youtube? Eller lave personerne som du vil ønske du kunne være? Det er jo altid lidt overdrevet i historier men husk ikke at overdrevne hele tiden for det kan blive underligt vis de er perfekte.

5. skimt efter fejlene mindst en gang inden du aflevere den, jeg syntes altid man skal gøre dem mindst 2 gange så man er sikker på at få alle fejlene med. For det er ikke altid man gør det den første gang? Jeg ved at jeg skal kigge efter: sammensatte ord, stavefejl, dårlig formulering og normale ting som komma osv. Prøv at kigge efter de ting da det kan være en hjælpe?

Håber det var til bare lidt hjælp? Jeg vil jo gerne inspirere jer lidt.

Xoxo Mikala <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar